Nyomtatás

Irány a Játszótér! - Szuper hatékony edzés gyerek mellett

2016. március 15.
Szerző:  vajaskalács
Irány a Játszótér! - Szuper hatékony edzés gyerek mellett
"Nincs időm és lehetőségem edzeni, amikor a gyerek ébren van. Nincs erőm edzeni, mikor már lefeküdt..." Ismerős? Mondhatjuk, hogy ezek kifogások, de én gyakorló, két gyerekes anyaként tudom, hogy bizony van, amikor a picik nem hagynak tornázni napközben, este pedig örülsz, ha van erőd tusolni. Ám ki ne szeretne feszesebb, formásabb alakot? Itt a megoldás, a játszótéri edzés, melyre nem lehet és nem is lesz kifogásod!

Edzés gyerek mellett

Jön a tavasz és a nyár, mi anyák pedig egyre több időt fogunk eltölteni a játszótéren. Kössük össze a kellemest a hasznossal; edzés anyaként a játszótéren! Vegyél fel valami kényelmeset, ami nem zavar a mozgásban - sportmelltartó és edzőcipő ajánlott -, vigyél magadnak is vizet, és vágj bele az új életedbe!

Edzés anyaként

Azt gondolod kellemetlen lesz a többi szülő előtt belefognod? Ne hidd! Sőt, szervezhettek csoportos edzéseket is. Amíg a gyerekek homokoznak, vgy csúzdáznak, addig ti formába hozzátok magatokat. Álljatok párba és csináljátok felváltva, ha a gyerkőcök még állandó figyelmet igényelnek -  homok evés, szökés...stb.

Edzés tippek anyáknak:

edzes_gyerek_mellett

Részletek:

1. Nehezítheted, ha magasabbra ugrassz, például egy padra.

2. Ez csak haladóknak ajánlott. A csípőddel dolgozz, húzd előre egészen addig, míg a felsőtested teljesen függőleges pozícióba kerül. Tartsd ki, majd lassan engedd vissza.

3. Fontos, hogy ne segítsd a lábaddal a mozdulatsort, csak a karod erejét használd. Nehezítheted, ha kinyújtod a lábaidat. Integető háj, bye,bye!

4. Nehezítheted a gyakorlatokat, ha a fellépéseknél fogod a kezedben a csemetédet - plusz súly neked, anya ölelő karjai neki.

5. Kezdő esetén a lenti gyakorlat ajánlott, amíg eléggé megerősödik a kar, mell és hátizom, hogy a teljes súlyodat fel tudd húzni. Variálható az izomcsoportok terhelése azzal;  hogy a kézfejedet befelé, vagy kifelé fordítod, illetve, hogy szűken, vagy szélesen fogod-e a rudat.

edzes_anyaknak

6. Könnyítheted azzal, ha magasabbra tesszed a kezedet, így kisebb súly nehezedik a felsőtestre. A nehezítése ezáltal az, ha a lábadat teszed magasabbra - pl. fellépsz a csúzdára, a kezed pedig a földön marad. Az előző gyakorlathoz hasonlóan itt is rengeteg féleképpen lehet variálni az izomcsoportok terhelését, attól függően, hogy hová teszed a kezedet - szűken, vállszélességben, kifelé-befelé fordítva...stb.

+Torna tipp anyáknak

Guggolás. Próbálj minél mélyebbre lemenni, a popsidat hátrafelé told, mintha le akarnál ülni egy székre - vagy a csúzdára -, mikor felemelkedsz, feszísd meg a popsidat és azzal told magad, a térded pedig soha ne menjen a lábfejed elé.

Nem kell a fentiekhez ragaszkodnod, de jól mutatják bizonyos gyakorlat típusok helyes kivitelezését. Ha ezeket megtanultad, onnantól kezdve már csak a fantáziádra van bízva, hogy mit és hogyan használsz a játszótéren.

Jó edzést, jó mozgást anyukák!

Források:  kidsstuffworld.com, varietybyvashti.org

Mentés