Baba-mama torna - 1 perces gyakorlatok

2015. október 14.
Szerző:  vajaskalács
Baba-mama torna - 1 perces gyakorlatok
Nehezedik a pici, de neked ettől még gyakran kell cipelned, emelgetned. Nem beszélve a gyerek-bevásárlótáska-lépcső kombinációról. Gyere és hozd formába karod izmait, miközben a csemetéd a közelségedet élvezheti, így ez egy igazi anya-gyerek edzés lesz, avagy baba-mama tornára fel!

 

Itt elengedhetetlen a hordozó, mivel a kezeiddel dolgozol, így nincs mivel fogd a gyerkőcöt. ITT olvashatsz a megfelelő hordozási eszközökről és arról is, hogy miért szuper ez a babának, mamának egyaránt. Amikor az orvosod rábólint a mozgásra, fokozatosan lendülj bele.

A baba-mama torna remekül formálja az anyát és szórakoztatja a babát, mialatt erősödik az anya-gyerek kapcsolat.

turmix_recept

Vizet bekészíteni, indulhatnak az 1 perces gyakorlatok:

baba_mama_torna

Hajlítás a tricepszért - Ülj le egy székre, a kezeidet tedd magad mellé, úgy, hogy az ülő rész szélén legyenek. Ezután a lábaiddal lépkedj előre, egészen addig, míg a combod és a föld derékszöget nem zár be. A talpad végig maradjon a talajon, a könyöködet pedig lassan hajlítsd be, majd vissza. Figyelj, hogy a lábaddal ne segíts be, ezt most csak az "integető" izmokról kell, hogy szóljon!

Csinálj annyi ismétlést, amennyi csak belefér 1 percbe.

Fontos, hogy a szék ne csússzon ki alólad, ha kell tedd a falhoz. Nehezített verzió, mikor a lábadat felteszed egy másik székre/ ágyra/asztalra, de ezt csak haladók próbálják ki!

baba_mama_torna

Ütések a vállért - Állj vállszélességnél valamivel nagyobb terpeszben - lábfejek kifelé nézzenek és guggolj le - elsőre nem kell mélyre, csak amíg stabilnak érzed a pozíciót. A karodat hirtelen emeld a magasba, mintha ki akarnál ütni valamit, erőből csináld! Mindig, mikor ütsz, egyenesedj fel. Ez lényegében egy guggolással kombinált gyakorlat, mivel a formás fenékért nem lehet eleget tenni, de ha még azt érzed, ez így egyben sok, akkor hagyd el a guggolás részét, vagy csináld külön.

30 mp-ig csak az egyik karoddal dolgozz, majd jöhet a másik.

Haladók kis kézi súlyt is vehetnek a kezükbe - 1-2 kilósat, vagy fél literes vizes palackot.

baba_mama_torna

Pelenkázótáskával a bicepszért - Pakold meg a pelusos táskát, vagy egy bevásárlószatyrot annyi belevalóval, amit már nehéznek érzel. Fogd meg az egyik kezeddel - csukló kifelé néz -, majd emeld meg. Fontos, hogy a könyöködet próbáld minél inkább az oldalad mellett tartani, és úgy emeld - máskülönben a vállad is dolgozni fog, ami most nem cél. Visszaengedésnél pedig ne ejts le hirtelen, hanem lassan térj vissza a kiinduló pozícióba.

30 mp-ig csak az egyik karoddal dolgozz, majd jöhet a másik.

A fenti három gyakorlatot 4-5x ismételjük meg, minden kör után 1 perc pihenő jár.

A nyújtást ne feledd, hisz az a baba-mama torna végén sem maradhat el! 

 

Ajándék énidő tervező


Soha nem éreztem azt a határtalan szabadságot, mint amit az anyaság adott. Igen, szabadnak, boldognak, és vidámnak érzem magam...és ezt az érzést szeretném átadni Neked is!

Mert néha kell, aki inspirál, ösztönöz, és talpra állít. A cukimamik csapata készen áll erre!

 

Cukimamik-Instagram