Igyál sokat! Na, jó, de hogyan? Kipróbált tippek nehezen ivóknak!

2017. augusztus 03.
Szerző:  Cukimamik Team
Igyál sokat! Na, jó, de hogyan? Kipróbált tippek nehezen ivóknak!
Az egészség és az egészséges életmód alappillére, hogy sokat, azaz megfelelő mennyiséget igyunk minden nap, és persze rendszeresen, sőt! Mindig. Itt kezdődik minden, és mindenféle életmódtanácsok, tanácsadók első számú jó tanácsa sokaknál szinte az egyik legnehezebb kihívás. Ha te is a nehezen ivók közé tartozol, most olvass tovább, mert összeszedtem számodra az általam és ismerőseim által kipróbált legjobb ötleteket, amik számodra is segítségül lehetnek.

1. Strigulázás és pohár

Az első tipp azoknak lehet segítség, akik otthon vannak, pl. gyerkőccel, vagy otthon dolgoznak, esetleg azoknak, akik kifejezetten sok időt töltenek a munkahelyükön.
Tulajdonképpen ehhez a módszerhez semmi másra nincs szükség, mint egy kedvenc pohárra (akkor is működik, ha nincs kedvenc poharad) és egy papírra, ami jól látható helyen van, ahol sokat tartózkodsz vagy a vízforrás (csap, kancsó, vízadagoló ballon, palack stb) közelében. A módszer lényege pedig, hogy minden egyes pohár víz után húzol egy strigulát. Ha tudod a poharad űrtartalmát, akkor könnyen kiszámolhatod, mennyit is ittál aznap. Ha sokat van nálad a telefonod, akkor a strigulákat jegyezd a telefonodba, ha pedig határidőnaplót vezetsz, írhatod oda is.
A strigulázás ténye általában előbb-utóbb beékelődik a fejünkbe, és annak ellenére, hogy semmi sem figyelmeztet minket az ivásra, mégis többet fogjuk kézbe venni a poharat napokon belül. Egész egyszerűen az, hogy elkezdjük mérni a folyadékfogyasztásunkat, ilyen hatással van a viselkedésünkre. Elképesztő, nem igaz?

2. Kulacsos módszer

Vannak, akik nem szeretnek vacakolni a kis pohár mennyiségével, ezért kulacsoznak vagy kancsóznak. Ha te is jobban szeretnél nagyobb mennyiségeket lejegyezni, akkor válaszd a kancsós vagy kulacsos mértékegységet. Lehet, hogy szimpatikusabb, ha kevesebbet kell strigulázni, vagy ha nem is kell, így ha nem pohárral méred a mennyiséget, hanem veszel egy tetszetős kulacsot, akkor kitartóbb lehetsz. Nem mellesleg a mutatós, szép kulacs is motiválhat. Legalábbis én imádom a szép kulacsokat, és nem meglepő módon (mert mi nők ilyenek vagyunk) számos hozzám hasonló kulacsimádó és gyűjtögető anyukával találkoztam már.
A módszer azoknak is nagyon nagy segítség, akik sokat jönnek-mennek a nap folyamán. Egy átlagos kulacs 600-800 ml, és ebből 3 vagy 4 töltés elég is, hogy a testünk minden fontos folyamatához megfelelő folyadékhoz jusson. Ezt a 3 vagy 4 töltést pedig még én is meg tudom jegyezni :P

3. Nagyméretű vizespalack módszer

Na jó, elhiszem, hogy kettő, három vagy több gyerek mellett 3 vagy 4 utántöltést sem lehet nyomon követni. És vannak olyan vállalkozó vagy dolgozó anyukák, akiknek ha tetszik, ha nem, a fejében kismillió dolog kering folyamatosan. Ha te ebbe a kategóriába tartozol, ha nem bízol magadban, hogy megjegyzed, hányszor is töltötted már meg aznap a kulacsot, akkor a te módszered a nagypalackos módszer.
Vegyél 2 literes kiszerelésű ásványvizet, vagy készíts elő minden reggel (lehetőleg még a gyerekek ébredése előtt) két teli 1,5 literes palackot, és tedd nem zavaró, de jól látható helyre. Ennek vagy ezeknek a nap végére el kell fogyni, és ha jól látható helyre tetted, akkor maga a látvány fog időnként figyelmeztetni arra, hogy igyál! Akárhányszor elmész a palack/palackok mellett igyál pár kortyot, és meglátod, így a nap végére meg is lesz a kellő mennyiség!
Ez szintén nagyon hasznos módszer rohangálósoknak, mászkálósoknak, főleg azoknak, akik autóval közlekednek, csak bedobják a palackokat az autóba és nem kell cipelni. Így csak ezt az egy, esetleg két palackot kell magadhoz venni, és nincs szükség utántöltésre, ami a városban tekergés közben gondot okozhat. Csak rá kell pillantanod a palackra, és máris tudhatod, hogy hányadán állsz a napi mennyiség elfogyasztásában.
(Itt azért megjegyezném, hogy környzetvédelmi szempontból mindenképpen egy nagy méretű kulacs vagy tartós palack beszerzésére motivállak, hiszen a Föld rendkívül túlterhelt a műanyaghulladékaink, így a palackok miatt is. Olvasd el ezt a cikket http://www.dontwasteit.hu/2017/07/21/lassan-mindent-elborit-a-muanyag-hulladek/ )

4. Okostelefonos alkalmazások

Manapság a technika világában egyáltalán nem meglepő, ha kézenfekvőbbnek látod, hogy egy alkalmazás segítsen a napi folyadékfogyasztásban. Én nem látok ebben semmi rosszat, és azt gondolom, ezzel a tippel nem fogunk senkit arra motiválni, hogy még többet telefonozzon. Hiszen ezt a módszert főleg azok választják, akik amúgy is sokat forgatják a készülékeiket, ők pedig vagy kedvetelésből nyomkodnak, vagy mukaeszközként teszik ezt, így ettől a részétől most tekintsünk el, és hagyjuk a hegyibeszédet!
Az applikációk alkalmazása egyébként sokkal környezettudatosabb megoldás lehet, hiszen nem lesz szükségünk palackra a nyomonkövetéshez, az alkalmazásban rögzíthetjük az elfogyasztott mennyiséget vagy könnyen utánaszámolhatunk. Tehát ha te is az okostelefonod szerelmese vagy, neked találták ki az ingyenes vízivó alkalmazásokat. Próbáld ki hát bátran!
Ezt a módszert is, mint fentebb mindegyiket, én magam is kipróbáltam, így azt tapasztaltam, hogy az alkalmazások két nagy típusra bonthatók.
Az egyik kicsit összetettebb, diszkréten figyelmeztet időnként, főleg ha nem kerül bele adat, de ide be kell írogatni az elfogyasztott mennyiséget. Ez van, akit motivál, másnak nyűg.
A másik nagy csoport amelyik csak időközönként hangosan hangjelzéssel figyelmeztet, hogy itt az idő újra inni. Ha nem az a típus vagy, aki ilyenkor hajlamos legyinteni, hogy oké- oké mindjárt, aztán pedig elfelejti, akkor ez az alkalmazás is tökéletes megoldás lehet.
Mint korábban említettem környezettudatosabb megoldás, ha nem vásárolunk kilószám palackokat, hanem beszerzünk valamit, ami figyelmeztet az ivásra. Erre tökéletesen alkalmasak a legegyszerűbb alkalmazások, és itt már csak arra kell ügyelni, hogy kitapasztaljuk, esetleg beállítsuk, hogy hányszor és milyen időközönként figyelmeztessen az app.
ITT egy összetettebb rendszerű applikációt teszteltem, amibe nekem kellett rögzíteni az adatokat, és nekem nagyon bevált

Bármelyik megoldást is választod, az a fontos, hogy neked működjön, és figyelmeztetésével vagy általa minden nap elfogyaszd a megfelelő mennyiségű folyadékot. Mert mint tudjuk, nincs egészség, egészséges életmód és egészséges táplálkozás a megfelelő mennyiségű folyadék elfogyasztása nélkül!

 Képek forrása: pixabay.com

 


Soha nem éreztem azt a határtalan szabadságot, mint amit az anyaság adott. Igen, szabadnak, boldognak, és vidámnak érzem magam...és ezt az érzést szeretném átadni Neked is!

Mert néha kell, aki inspirál, ösztönöz, és talpra állít. A cukimamik csapata készen áll erre!

 

Cukimamik-Instagram